1. nov. 2017

Kunsten at dø

Ingen hemmelighed at jeg er fan af Agatha Christies univers. Og så hørte jeg at forfatteren Anna Grue er ditto. Og at hendes bog 'Kunsten at dø' er stærkt inspireret af Agatha Christie's lukket-rum-krimien 'Der var ti, der var ni ...'.

Jeg har nu læst bogen. Har aldrig tidligere læst nogle af hendes bøger, selvom jeg kan se at hendes bøger er anmelderroste - og i særdeleshed den serie, som 'Kunsten at dø' er en del af.



De første 130 sider er opvarmning til selve lukket-rum delen. Og ærlig talt ... jeg var lige ved at give op. Men så 'flippede' jeg resten af bogen igennem og så at den mere interessante del ville begynde få sider længere henne.


Og ... så blev jeg faktisk lidt grebet af historien og ikke mindst af mordmysteriet. Gode detaljer, lækkert set-up og fint med alle de der menneskehistorier der vikler sig ind og ud af hinanden.


Jeg kunne virkelig godt lide den. Læste den færdig i lørdags og går nu og rumler med den oppe i hovedet. 

- - - - -

Fra bag på bogen:
En dag bryder nogen ind i Kamille Schwerins atelier, smadrer et helt års produktion af skulpturer og myrder hendes 83 årige mor. Politiet har en mistanke om, at det i virkeligheden var Kamille selv, morderen var ude efter, og da hun udsættes for flere mordforsøg og modtager en række trusselsbreve, bliver mistanken til vished. Men månederne går, uden at den skyldige bliver pågrebet.


Året efter skal privatdetektiven Dan Sommerdahl medvirke i det samme realityshow som Kamille Schwerin. Da politikommissær Flemming Torp finder ud af det, øjner han chancen for at få gåden løst ...



©Livia
- - - - -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar